Angry Birds Space: v hlavní roli gravitace

Reklama

Angry Birds Space jsou tu. Rovio se nebálo experimentovat a tak vás čeká trochu odlišný herní zážitek, než jste byli doposud zvyklí. Ale žádný strach, pořád je to skvělá zábava. Některé nedostatky se ale najdou.

Že se stanou Angry Birds úspěšnou hrou, o tom je snad zbytečné polemizovat. I kdyby si je koupila jen polovina uživatelů všech předchozích dílů, má Rovio vydělané na spoustu dalších let dopředu. Nelze se proto divit, že se vývojáři cítí docela jistí a do nového dílu propašovali několik zásadních inovací.

Že se Angry Birds Space odehrává ve vesmíru je jasné už z názvu. Změna prostředí ale není bezúčelná, podstatně totiž upravuje samotný způsob hraní. Stále tu máme naštvané ptáky, které vystřelujete na ošklivá prasátka, ve vesmíru ale musíte mnohem více počítat s některými fyzikálními zákonitostmi. Zapomeňte na přímé dráhy letu ptáků z předchozích dílů. Tady se bitva odehrává doslova mezi planetami a ty mají svou gravitační sílu. Právě ta zásadně ovlivní průběh letu každého z ptáčků a může je z jejich cíle úplně vychýlit. Gravitační síly ve hře ale nejsou na naštvání, Angry Birds Space s nimi počítá a využíváte je při likvidaci nepřátel. Nejsou tak výjimečné situace, kdy k prasátkům přiletíte až po několika obkrouženích malé planetky, kdy vás její gravitační síla postupně přitahuje blíže k povrchu. Jindy se zas prasátka schovávají za vysokou překážkou. Když ale obletíte planetu z druhé strany, udeříte do nechráněného místa.

Objevování způsobů likvidace je v Angry Birds Space mnohem zábavnější než tupé ničení z předchozích dílů.

Ale gravitace není to jediné, čím je hra zajímavá. Občas také musíte počítat s různými plujícími objekty v atmosféře. Někdy ani nemusíte doletět až k soupeřům, stačí na ně poslat nějaký kámen a ten už dílo zkázy vykoná za vás. Jindy zase zničíte konstrukci, ke které jsou prasátka přikotvená a ty odletí do vesmíru. Vzhledem k tomu, že tam není moc použitelného kyslíku, zničí se vlastně sami.

Podobných nápadů je ve hře celkem dost a určitě se budete bavit při jejich objevování. K dispozici máte známou formaci ptáčků, částečně se jen změnil jejich vzhled. Červený vypadá stále stejně, ostatní ale prošli úpravami, které lépe korespondují s vesmírným prostředím. Neznal jsem pouze speciálního modrého ptáka, který umí zmrazit místo, na které dopadne.

V Angry Birds Space máte nyní k dispozici dvakrát třicet levelů. Další si můžete přikoupit už nyní, nacházejí se v sekci Danger Zone. Uživatelé telefonů Galaxy je mají k dispozici zdarma. Obtížnost v prozatím dostupných úrovních mi připadala spíše nižší, hru jsem dohrál bez větších problémů. Když už je opravdu zle, můžete požít Mighty Eagle, který většinu problémů vyřeší. Tři použití jsou zdarma, pak už musíte nakupovat.

Nechybí známé sbírání zlatých vajec, po jejich odhalení se přesunete do nějaké zvlášť zajímavě upraveného levelu.

Zmínit se také musím o perfektně udělaných závěrečných levelech v každém ze světů, kde na vás čeká nejedno zajímavé překvapení. Tyto dva levely jsou jednoznačně nejoriginálnější a nejzábavnější.

Na začátku jsem se zmiňoval i o negativních vlastnostech hry, pojďme se na ně tedy podívat. Hrál jsem na čtvrté generaci iPodu Touch a Angry Birds Space se stala suverénně nejčastěji padající hrou, se kterou jsem se zde setkal. Přinejmenším desetkrát jsem se dostal z rozehrané hry do hlavní nabídky. Stabilitu bych si tedy představoval větší.

Zásadním problémem se pro mne ale stalo zpracování. Angry Birds Space potřebují na pohodové hraní co největší displej.

To ale zatím rozhodně není případ iPhonu ani iPodu a tak si užívají pouze majitelé Androidu. Znovu opakuji, čím větší displej, tím lépe. Až příliš často budete na obrazovce sledovat malé pidiptáčky, které přelétávají přes celý displej a něco bourají. Detaily veškeré žádné. Zrak mám celkem v pořádku, ale občas jsem musel náhled přibližovat, abych se podíval, koho vlastně vystřeluji. Párkrát jsem přeživší prase úplně přehlédl a divil se, že mne hra nutí level opakovat. Změna designu ptáčků tak není nejšťastnější.

Mám-li to shrnout, Rovio zaslouží pochvalu za úpravu herních mechanismů. Komu se nelíbí, může zůstat u starších dílů, nové levely budou jistě přibývat i nadále. Většina si ale určitě ráda vyzkouší něco nového, obzvláště když hratelnost zůstává stále velmi vysoká.

Větší problém může představovat technická stránka. Možná je trochu nespravedlivé Rovio vinit za to, že iPhony nemají větší displej. Při návrhu levelů s tím ale počítat mohli. Nebo můžete čekat na novou generaci jablečného telefonu, ten už jistě větší displej nabídne.

Operační systém: Android 1.6 a vyšší, iOS 4.0 a vyšší, PC, Mac

Cena: 0,99 dolarů (iOS), 2,99 dolarů (iOS, HD verze), 18,46 Kč (Android, verze Premium), 55,75 Kč (Android, HD verze), 5,95 euro (PC) 2,99 liber (Mac)

Reklama