Český telekomunikační úřad zveřejnil návrh opatření řešícího přenositelnost mobilních čísel. Nově by měl přenos proběhnout nejpozději do čtyř dní, číslo by nemělo být mimo provoz déle než tři hodiny. K návrhu je nyní možno podávat připomínky.
Přenositelnost mobilních čísel funguje v Česku od ledna 2006. Od té doby může kdokoliv změnit operátora bez strachu o to, že přijde o své telefonní číslo. Nejprve je potřeba navštívit operátora, ke kterému chcete přenést číslo. Ten vám obratem vydá unikátní kód, s nímž pak navštívíte svého původního operátora. Vyřešíte s ním všechny závazky a výpovědi, načež on vaše původní číslo uvolní.
Hned další den ve 2.00 v noci by měla původní SIM karta starého operátora přestat fungovat. Nejpozději v 6.00 hodin ráno by naopak měla začít fungovat SIM karta nového operátora. Zkušenosti zákazníků ukazují, že mnohdy může přenos trvat i několik týdnů.
To vše by se mělo změnit opatřením obecné povahy OOP/10/XX.2012-Y, jímž se stanoví technické a organizační podmínky pro realizaci přenositelnosti telefonních čísel a s nimi související zásady pro účtování ceny mezi podnikateli. Právě to nyní na svých stránkách zveřejnil ČTÚ k jednoměsíční veřejné konzultaci.
Současný návrh počítá s tím, že se lhůta pro přenos čísla zkracuje na čtyři pracovní dny od uplatnění požadavku u nového operátora. Doba přerušení služby by přitom neměla přesáhnout tři hodiny (pokud tedy starý operátor vypne SIM ve dvě hodiny v noci, musí začít nová fungovat nejpozději v pět ráno).